Siirry sisältöön

Henkilövahingot

Neuvot ja ohjeet vahinkotilanteen hoitoon

Matkustajavahingot

Ilmoita uudesta matkustajavahingosta kirjautumalla Omat vakuutukset -palveluun. Samalla voit hakea korvausta vahingosta sinulle aiheutuneista kuluista. Käsittelemme asiasi mahdollisimman pian ja annamme sinulle korvauspäätöksen. Tarvittaessa olemme sinuun yhteydessä.

Voit hakea korvausta aiemmin ilmoittamaasi vahinkoon liittyvistä kuluista kirjautumalla Omat vakuutukset -palveluun.

Vahinkoon liittyvät tositteet tulee säilyttää vähintään vuoden ajan. Huomioithan, että tutkimus- ja hoitokuluista tulee hakea sairausvakuutuslain mukainen korvausosuus Kelasta ennen korvaushakemuksen lähettämistä Säästöpankin vakuutuksiin.

Matkahätäpalvelu apuna kiireellisissä henkilövahingoissa

Matkahätäpalvelu auttaa sinua suomen kielellä ympäri vuorokauden numerossa +358 800 950 35, kun tarvitset kiireellistä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa.

Matkahätäpalvelun avulla saat yhteyden sinua ulkomailla palvelevaan yhteistyökumppaniimme SOS Internationaliin. Matkahätäpalvelu auttaa sinua erityisesti vakavissa sairaus- tai tapaturmatapauksissa tai jos tarvitset apua hoitopaikan valitsemisessa matkakohteessasi.

Olethan aina yhteydessä matkahätäpalveluun, jos vahinko sattuu Yhdysvalloissa tai yleisimpien matkakohteiden ulkopuolella.

Voit ilmoittaa vahingosta myös SOS:n verkkopalvelun kautta, jonka jälkeen SOS:lta ollaan sinuun yhteydessä: ilmoittaa vahingosta SOS-verkkopalvelussa tästä.

Lisätietoa matkustajavahingoista